Journal-writing as feedback and as an EFL-related-issues discussion tool

Laura S. Miccoli

Resumo


This paper reports the results of an experience in which journal-writing was used to tap into the students learning processes so as to provide them with feedback on their teaching/learning processes and with the opportunity to discuss EFL teaching problems. This was accomplished by asking students to ponder over their learning experiences together with their reactions to class activities, and were recorded on a Portuguese-written journal. Students were also asked to write about the methodological assumptions underlying each class activity so that they could develop their own views on language teaching.

Este artigo apresenta os resultados de uma experiência na qual o diário foi usado como instrumento que permitisse dar aos alunos feedback sobre seus processos de aprendizagem e discutir assuntos relacionados com o ensino de inglês como língua estrangeira. Foi pedido aos alunos que refletissem sobre suas experiências enquanto alunos, bem como sobre suas reações às atividades de classe. Estas foram descritas em Português apesar de tratar-se de curso de Lingua Inglesa. Os alunos também escreveram sobre os motivos em que se baseavam as atividades de das? s, de forma a permitir que eles desenvolvessem uma visão pessoal sobre o ensino de línguas.


Texto completo:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.17851/0101-837X.8.2.59-66

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Estudos Germânicos
ISSN 0101-837X (impressa)

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.