"Apertem os cintos: o sujeito sumiu”

Anna Flora Brunelli

Abstract


In this paper, based on French Discourse Analysis, we discuss therôle of the speaker in some advertisements, in which the presence ofthe O/other is quite obvious.

References


GERALDI, J. W. Portos de passagem. São Paulo: Martins Fontes, 1995.

MAINGUENEAU, D. Análise automática do discurso. Campinas: Pontes/Ed. da Unicamp, 1989.

PÊCHEUX. M. A análise do discurso: três épocas. [1983]. In: GADET, F.; HAK, T. (Org.). Por uma análise automática do discurso. Campinas: Editora da Unicamp, 1993. p.311-319.

PÊCHEUX. M. Semântica e discurso. Campinas: Editora da Unicamp, 1988.

PÊCHEUX, M., FUCHS, C. A propósito da análise automática do discurso: atualização e perspectivas. (1975). In: GADET, F.; HAK, T. (Org.) Por uma análise automática do discurso. Campinas: Editora da Unicamp, 1993. p. 163-252.

POSSENTI, S. O sujeito fora do arquivo. Universidade Estadual de Campinas, 1993. 11p. (Mimeogr.).

POSSENTI, S. O “eu” no discurso do “outro” ou a subjetividade mostrada. Alfa, v. 39, p.45-55, 1995.




DOI: http://dx.doi.org/10.17851/2237-2083.8.2.115-126

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
';



Copyright (c)



e - ISSN 2237-2083 

License

Licensed through  Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional